Sivut

perjantai 17. huhtikuuta 2015

Matkailu avartaa - jos matkaan pääsee...

Kotiprofessori lähti matkalle. Ihan valtameren taakse. Lähti oikein lentokenttähotelliin jo eilen, että varmasti aamulla on ajoissa kentällä.
Välilaskun aikaan, tänään ennen puolta päivää Kööpenhamista tuli viesti:
-Katso sieltä arvopaperilaatikosta (lukollinen  kassalipas siis) minun  Master Cardin PIN-numero ja laitatko sen sähköpostilla tulemaan.
Oli ottanut mukaansa vanhan kortin ja sitten lisäturvaksi ihka uuden toisen luottokortin ja kas, PIN-koodi oli unohtunut. Varmuudeksi siis kahden kortin matka.
Näin meillä.
No minä teen työtä käskettyä.
Paha vain, en saa kassalipasta auki.
Lippaan avain on Kotiprofessorilla mukana siellä kohta jo perillä, valtameren toisella puolen. Ja paluu on (tässä vaiheessa hänen onnekseen, huomaatte kohta miksi) vasta viikon päästä lauantaina.

Ei asiassa muuten mitään katastrofia olisi, mutta minulla on edessäni matkaan lähtö maanantaina. Ystävää tapaamaan Turkkiin. A-luokan matka. Yksin.

Minun passini on siinä samassa lukitussa arvopaperilippaassa. Ja lippaaseen on vain yksi avain.
Ja se ei ole minulla.


Millä hiivatin konstilla minä avaan tuon lippaan?


2 kommenttia:

  1. Terveisiä Nizzan auringosta! Anteeksi, mutta minua naurattaa, kun Kotiprofessorisi saattaa sinut välillä, hmm... eriskummallisiin tilanteisiin. Kannattaisi siis säilyttää passi keittiön laatikossa ;)

    Vuosikymmeniä sitten minua neuvottiin avaamaan polkupyörän turvalukko poraamalla siihen lukkopesään. Ei auennut, mutta poranterä katkesi. Sinulla kun on näppärät sormet, niin etköhän saa jollain välineellä tiirikoitua lukoa auki. Onnea yritykseen!
    Nautinnollista lomaa Turkissa! A-luokan matkalla minäkin olin :)

    Mieheni ilmestyi juuri tuohon vastapäätä aamukahville ja oli pakko lukea hänelle tämä episodi. Hän ehdotti, että kotiprofessori lähettää kuvan avaimesta ja sinä menet suutariin teetättämään uuden. Onhan Kotiprofessorilla kameräkännykkä?

    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä. Kotiprofessori on niin eri ajassa, että nyt ihan heti laita viestiä... Olen kutsunut apuun Viisaan Miehen (isäni) ja jos se ei auta, kutsun apuun Ystäväni, joka on hammashoitajan ammatissa joutunut porautumaan jos minkäkinlaisiin koloihin...

      Poista